2014. december 24., szerda

Film vs könyv: A villámtolvaj

Rövid, közös történetünk A villámtolvajjal:
Pár éve láttam a filmet, de akkor nem igazán fogott meg. Annyira nem, hogy idén már úgy olvastam a könyvet, hogy semmire nem emlékeztem a filmből, még a szereplők arca sem ugrott be. Rögtön arra gondoltam, hogy ha ennyire nem emlékszem belőle semmire, akkor biztos brutál rossz lehetett. Semmi kedvem nem volt újra végigszenvedni.
Aztán jött a második kötet, azt is gyorsan kivégeztem. Ez volt az a pont, ahol meggondoltam magam, hogy talán mégis meg kéne nézni újra. Igazából a Szörnyek tengere filmre voltam kíváncsi, de úgy voltam vele, hogy akkor már meglesem az első részt is.


Őszintén, nem tudom, miért nem emlékeztem eddig semmire belőle, talán így, hogy már olvastam a könyvet, és megszerettem a szereplőket, jobban élvezhetővé vált.

Vannak benne gagyi jelenetek, és néha elég idegesítő, de ettől függetlenül egyszer azért meg lehet nézni. Persze csak akkor szórakoztató, ha nem a hibákat keressük benne állandóan, hogy "ez nem is így volt a könyvben", meg hasonlók.

Ami tetszett:
- Logan Lerman. Tökéletes Percy szerepére.
- Sean Bean, mint Zeusz. Te jó ég, imádom! Nem húzhatok le egy olyan filmet, amiben ő is játszik, tiltja a vallásom. ;)
- A poénok. Néha már komolyan fetrengtem a röhögéstől.
- A Félvér tábor helyszíne valami eszméletlen szép.
- Nem 12 évesek a karakterek, hanem idősebbek. Ez a könyvben mindig zavart.
- Az Alvilág.

Ééééés, ami nem tetszett:
- Annabeth. Amikor először mutatták, azt hittem, ő Claire lesz. Túl durva, túl lekezelő. Jaj, annyira nem így képzeltem el! :(
- Hádész. Csak így lecsapták?! Hát ettől nem lett ijesztőbb a szememben...
- Grover elég erőltetett.. de azért a poénjai jók voltak.
- Oké, oké. Szóval van 3 gyöngy. Hárman mennek kiszabadítani egy negyedik személyt, akit ugye el akarnak hozni az Alvilágból, tehát már az első perctől fogva világos a nézőnek, hogy ez a terv hatalmas bukta. Mit is mondott Annabeth a film elején? "Az anyám a bölcsesség és a stratégia istennője"? Hát, az enyém csak egy fodrász, mégis hamarabb rájöttem, hogy ez így nem lesz oké. :D
- Egyszer csak megszólal Kesha hangja --> gyors némítás.
- Sokszor elég gyerekes és kidolgozatlan.
- Egyes színészek túljátsszák a szerepüket, így inkább nevetségessé válnak.

Én aztán nem vártam el, hogy minden jelenet benne legyen a filmben, vagy hogy a könyvhöz hűen haladjon a történet, na de azért mégis! Hogy hagyhatták ki Árészt? Na és Claire-t? Mr D-t? Őket azért elég fontos szereplőknek tartom, nem is értem, hogy maradhattak ki a filmből.

Nem olyan maradandó élmény, mint egy Gyűrűk Ura (ha már Sean Bean..), nem is lehet egy lapon említeni a kettőt, de akinek nincsenek nagy elvárásai a filmmel szemben, annak szórakoztató lesz.  A poénok tényleg sokat dobnak rajta, viszont örülök, hogy régebben nem moziban néztem meg.


FILM VAGY KÖNYV
Egyértelműen a könyv a jobb, sokkal érthetőbb, kidolgozottabb.
Több dolog is van, ami a könyvben teljesen érthető, a filmben viszont nem kap magyarázatot, így aztán hülyeségnek tűnik.

Film: 10/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése