2015. április 5., vasárnap

Julie Kagawa: Vaskirálynő

A nevem Meghan Chase.
Azt hittem, vége. Vége a tündérekkel töltött időnek, annak, hogy lehetetlen döntéseket kell hoznom, fel kell áldoznom a szeretteimet. Azonban most vihar közeleg – egy seregnyi vastündér, akik minden tiltakozásom ellenére visszarángatnak magukkal. Eltépnek a kitaszított hercegtől, aki megesküdött, hogy mellettem marad, és egy olyan háború mélyére hajítanak, amelyet aligha élhet túl bárki is. 
Nincs visszaút.



Hű. Na jó, megpróbálom összeszedni a gondolataimat, és egy normális bejegyzést írni erről a könyvről. Ami ugye a Vastündérek sorozat harmadik kötete. Nehéz, mert most valamiért úgy érzem, legszívesebben átírnám az előző két kötet kritikáinál a pontszámokat négy pontról ötre. Nem szeretem utólag megváltoztatni a véleményemet, úgyhogy nem nyúlok a régebbi kritikáimhoz, de tény, hogy ez a könyv megváltoztatta a hozzáállásomat a Vastündérekhez. Mármint az egész sorozathoz. Egyszerűen kedvenc lett.

Annyira más a légkör, mint eddig. Azelőtt úgy gondoltam a sorozatra, mint egy mesére, ahol a jófiúk nem halnak meg, ahol minden habosbabos, rózsaszín, vattacukros, öö, izé... na szóval, értitek. De nem, itt már érezhető a feszültség, a háborús helyzet komolysága. 

A történet ott folytatódik, ahol az előző kötetnél abbahagytuk. Meghan és Ash a halandó emberek világában vannak, ugyanis kitaszították őket. Csakhogy hamar kiderül, hogy ezzel még nincs vége a dolognak, Meghan nem térhet vissza a családjához, ugyanis nem szabadulnak meg a tündérek világától olyan könnyedén. Nem kell sokat várni, hogy megjelenjenek a régi ismerősök, például Puck és Kacor. Onnantól kezdve pedig már nincs megállás, főszereplőink elindulnak egy újabb kalandra, ami ezúttal sokkal veszélyesebb, mint az eddigiek: meg kell keresniük, és le kell győzniük a trónbitorlót, ezúttal rajtuk múlik az összes tündér sorsa.

Érdekes, mennyire megváltoztak a karakterek az előző részek óta. Hát.. legalábbis Meghan és Ash, mert ugye Puck olyan, amilyen mindig is volt: vidám, szórakoztató és hűséges, még annak ellenére is, hogy Meghan az előző kötet végén elutasította őt, és Ash-t választotta. Kicsit sem lepődtem meg, amikor kiderült, hogy Puck a lány után ment, ellentmondva Oberon parancsának. Ahogy ebben a kötetben mondja: mindig is szerette Meghant, és mindig is szeretni fogja. A szívem szakadt meg az olyan jeleneteknél, amikor Meghan és Ash Puck előtt enyelegtek, és minden tiszteletem Robin pajtásé, mert én biztos nem bírtam volna ki ezt a helyében. Még ebben a helyzetben is mindig ott van, ha szükség van rá, mindenben segít, és bár néha tesz egy-két gonosz megjegyzést Ash-re, azért látszik, hogy megpróbálja elfogadni, hogy Meghan nem őt választotta, és ha a szerelmesek összevesznek, még arra is hajlandó, hogy kibékítse őket, ahelyett, hogy kárörvendve kihasználná a helyzetet. Szóval igen, még mindig Team Puck! :)


"– Mindenesetre ne aggódd magad halálra, hercegnő! Hagyd a jégfiút reggelig olvadni, holnap próbálj beszélni vele! Nem lesz túl sokáig dühös rád, lefogadom. Ash nem az a haragtartó típus. 
Elhúzódtam és zavartan néztem rá. 
– Miről beszélsz? Évszázadokig haragudott rád!"


Végre kicsit jobban megismerhetjük Ash-t (és megtudjuk a valódi nevét), ugyanis ebben a kötetben már nem az a jégszívű, rideg jégherceg, aki eddig volt, hanem végre kimutatja az érzéseit. Persze néha visszaveszi az érzelemmentes jégfiú álarcát, és ez így van jól, elvégre ő Ash, fura is lenne, ha hirtelen egy papucs pasivá változna. Annak ellenére, hogy nem neki drukkoltam, akárcsak Pucknak, nekem is sikerült elfogadnom, hogy Meghan őt választotta, és ebben a kötetben egészen megkedveltem őt. Tetszett, hogy végre kimondja a gondolatait, a félelmeit, érzéseit.


De a "legnagyobb változás" díjat mégiscsak Meghan kapná. Aki felnőtt. Össze sem lehet hasonlítani azzal a lánnyal, akit az első kötet első oldalain megismerhettünk. Megtanul harcolni, bátor, elszánt, tele van önbizalommal, és akár a saját élete árán is megvédi a népét. Még mindig vannak hülye ötletei, és elég makacs, a saját feje után megy, de ez megbocsátható, mert végső soron most már simán el lehet képzelni királynőként. Igazán megérett erre a szerepre. Bár előfordul, hogy bután viselkedik, például szívesen lekevertem volna neki egy pofont, amikor.. nos, amikor lekevert egy pofont Pucknak. Szerintem az annyira azért nem volt igazságos.

És Kacor.. hát igen, róla nem tudnék sok újat mondani. Imádom a stílusát, és hogy mindig eltűnik, aztán végül ő menti meg a többieket. Nélküle Meghanék sehol nem lennének. :D

Kedveltem az új szereplőket, Glitch valamiért már az elejétől kezdve szimpatikus volt, annak ellenére, hogy ugye vastündér. Beretva pedig nagyon cuki volt, bár ez a név... na mindegy. :D Ami egy kicsit csalódás volt nekem, az Rowan.. reméltem, hogy tőle valami komolyabb harcot "láthatok" a végén, de ugye mivel Meghan nem igazán látta azt a bizonyos ütközetet, nem tudhatunk meg szinte semmit Ash és Rowan harcáról.

Muszáj megemlítenem a csatajelenetet. Amiből igazából több is volt, de mindegy, mindegyiket imádtam. Az írónőnek sikerült úgy leírnia az egészet, hogy végig úgy éreztem, mintha én is a harcmezőn lennék. Epic volt! Imádtam, ahogy mindenki együtt harcol a trónbitorló ellen, legyen az Tél-, Nyár-, vagy akár lázadó Vastündér. Sőt, más lények is kiveszik a részüket a csatában, például a gremlinek, vagy sárkányok.

Ó, és a vége.. Te. Jó. Ég. Fájdalmasan szép volt az a bizonyos jelenet, amikor Meghan meghozta a végső döntését (a szívem szakadt meg, amikor Puck elsírta magát). Cukormázas happy end-re számítottam, úgyhogy ez azért egy kicsit megrázott. Itt most persze nem lövöm le a poént. :) A lényeg, hogy most aztán teljesen kétségbe vagyok esve, annyira várom, hogy elolvashassam Ash történetét.

Történet: 5/5
Főszereplő: 4/5
Borító: 4/5
Kedvenc szereplő: Puck

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése