2015. május 27., szerda

Kedvenc idézeteim könyvekből #1

Szeretem az idézeteket, és szinte megszállottan gyűjtöm őket. Ha olvasok valahol egy inspiráló, vicces, vagy szimplán csak nekem tetsző gondolatot, már megy is egyből a kis jegyzetfüzetembe. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy időről időre megosztok veletek párat, hátha van itt valaki, aki ugyanúgy "idézetbolond", mint én. És persze ha már egy könyves blogon vagyunk, érthető, hogy könyvekből fogok kiírni idézeteket. Kellemes böngészést! :)


"Azt mondod, nem vagy különleges, mert a világ nem tud rólad, de ezzel megsértesz engem. Én tudok rólad."
John Green

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, s közben elfelejt élni."
J. K. Rowling

"Szoba könyv nélkül olyan, mint test lélek nélkül."
Darren Shan

"Azzal az idővel kell foglalkoznunk, ami megadatik nekünk."
J. R. R. Tolkien

"Egy olvasó ezernyi életet megél, mielőtt meghal. Az az ember, aki nem olvas, csak egyet."
George R. R. Martin

"Soha nincs megfelelőbb időpont a mostaninál."
George R. R. Martin

"– De most komolyan, hogy teszed túl magad a pánikon? 
Apu még mindig mosolygott, de tudtam, hogy belül komoly, mert nagyon lassan beszélt: 
– Sehogy. Megpróbálod túlélni. Összeszorítod a fogad, és valahogy majd csak kibírod."
Gayle Forman

"Mindannyian azt kívánjuk, bárcsak erősebbek lennénk, mint amilyenek vagyunk, és egyikünknek sem sikerül úgy végigélni az életet, hogy ne bánna meg valamit."
Swati Avashti

"A múltat nem változtathatod meg, úgyhogy csak elpazarolod a jelent a bűntudatra."
Christopher Moore


"Mi értelme lenne belezúgni egy rockzenészbe, ha azt várná tőle az ember, hogy úgy viselkedjen, mint egy könyvtáros."
Nick Hornby

"Emeld fel a tudatalatti szőnyegedet és seperd alá az összes koszt. Viszlát."
Stephen King

"Tartsd szem előtt, hogy az emberek változnak, de a múlt nem."
Becca Fitzpatrick

"Rájöttem, hogy az emberek többrétegű titkok. Azt hiszed, hogy ismered és érted őket, csakhogy az indítékaik mindig rejtve maradnak: a szívük mélyén őrzik őket. Megismerhetetlenek számunkra – egyszerűen csak néha úgy döntünk, hogy megbízunk bennük."
Veronica Roth

"Senki sem tökéletes… na jó, volt egy tag, de őt megöltük."
Christopher Moore

"A barátság normális dolog. Ha vannak barátaim, nem lehetek őrült."
Dan Wells

"Felnősz úgy, hogy indiánokról meg kalózokról meg űrhajósokról olvasol, aztán mikor már azt hinnéd, hogy a világ egy érdekes hely, akkor azt mondják, hogy tele van döglött bálnákkal meg kivágott erdőkkel, és mindenhol atomhulladék sugároz sok millió évig. Szerintem nem is éri meg felnőni."
Neil Gaiman

"Arról nem tehetek, hogy ki vagyok. Csak arról tehetek, mit kezdek vele."
Karen Marie Moning

"Azt hiszem, vannak a „szokásos" helyzetek, és van az, amikor az embert egy nagyon izmos, nagyon magas és nagyon dühös orosz pasas szorongatja."
Richelle Mead

"Az álmok mindig valóra válnak. A gond az, hogy sokan egy bizonyos álmot kergetnek, és nem veszik észre a sok-sok beteljesült álmot maguk körül."
Dean R. Koontz


"Miközben olyan keményen dolgozunk azon, hogy lehagyjuk az ellenségeinket, nem válunk-e mi is olyanokká, mint ők?"
Dean R. Koontz

"De valójában csak egyetlen olyan ember létezik, aki tönkre tud tenni minket. Csak egyetlen embernek áll hatalmában, hogy teljesen elpusztítson minket, ha hagyjuk. Nekünk magunknak."
Sebastian Fitzek

"A legfontosabb dolgokat a legnehezebb elmondani. Ha ezekről beszélsz, nevetségesnek érzed magad, hiszen szavakba öntve összezsugorodnak – amíg a fejedben vannak, határtalannak tűnnek, de kimondva jelentéktelenné válnak. Ám azt hiszem, többről van itt szó. A legfontosabb dolgok túl közel lapulnak ahhoz a helyhez, ahol a lelked legféltettebb titkai vannak eltemetve, irányjelzőként vezetnek a kincshez, amit az ellenségeid oly szívesen lopnának el. S ha mégis megpróbálsz beszélni róluk, a hallgatóságtól csak furcsálló tekinteteket kapsz cserébe, egyáltalán nem értenek meg, nem értik, miért olyan fontos ez neked, hogy közben majdnem sírva fakadsz. És szerintem ez a legrosszabb. Amikor a titok nem miattad marad titok, hanem mert nincs, aki megértsen."
Stephen King

"Amíg nem találtál rám, halott voltam, bár lélegeztem. Világtalan voltam, bár láttam. Aztán eljöttél, és megsebzett lelkemet életre keltetted."
J. R. Ward

"Azt mondják, az emberek a valóság elől szoktak a könyvekbe menekülni…"
Jennifer E. Smith

"– A világ – mondta – nem egy kívánságteljesítő gyár."
John Green

"Néha, nagy ritkán magamban beszélek. Remek tanácsokat adok magamnak. Időnként még meg is fogadom őket."
Laurell K. Hamilton


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése