2016. július 21., csütörtök

Michael Grant - Katherine Applegate: Eve & Adam

Kezdetben ​​vala az alma. Azután a baleset, a szörnyű, bénító sérülés és a kórház. Evening Spiker alig nyeri vissza az eszméletét, amikor egy furcsa fiú már ki is viszi a kórházból, és sietve az édesanyja kutatóintézetébe, a Spiker Biotechnológiai Gyógyszergyárba szállítja. Itt Eve-nek más dolga sincs, minthogy gyógyuljon, és elviselje a kísérteties elszigeteltségét, amelyet csak uralkodó természetű anyja, egy furcsa orvoscsapat és az ideszállításában közreműködő titokzatos fiú szakít meg időről időre.
Amikor Eve már azt hiszi, biztosan meghal – bár nem éppen a sérüléseitől, hanem az unalomtól – anyja különleges feladatot bíz rá: meg kell terveznie a tökéletes fiút.
Eve egy az emberi genetika oktatására kifejlesztett lenyűgözően aprólékos szimuláció segítségével nekiáll, hogy tetőtől talpig megtervezzen egy fiút: a szemét, a haját, az izmait, sőt még az agyát és a lehetséges személyiségjegyeit is. Éva megtervezi Ádámot aki maga lesz a tökély, a tökéletes emberpéldány, a tökéletes pár… vagy mégse?


Solo
Igazából fogalmam sem volt, mire számítsak, amikor kézbe vettem ezt a könyvet. A molyos értékelések átlaga ennél a regénynél mindössze 77% (jelenleg), ami azért nem annyira hűdejó, viszont a borítóból és a fülszövegből kiindulva nagyon is ígéretesnek tűnt.
Végül elvittem magammal a nyaralásra, és az öt órás repülőutat sokkal elviselhetőbbé tette.

A rövidke fejezetek miatt hamar ki lehet olvasni. Ahhoz képest, hogy sci-fi (hát legalábbis ahhoz hasonlít leginkább), teljesen érthető és laza stílusú, mint ahogy az egy vörös pöttyös könyvtől elvárható, tehát ne számítsunk semmi komolyra, száraz és érthetetlen leírásokra. Gyors ütemű, szórakoztató és fordulatos - igazi megkönnyebbülés volt, mert Michael Granttől már olvastam a Köddé váltak-at, és az nekem csalódást okozott.


"Azt hiszem, az elhalálozás elfogadható indoknak számít arra, hogy nem csinálom meg a házit."


A sztori lényegében annyi, hogy főszereplőnk, Evening (vagyis Eve) megsérül, és életveszélyes állapotban szállítják kórházba. Nemsokára eljön érte az édesanyja, és egy ismeretlen srác, akik elviszik a kutatóintézetbe, ahol az anyuka dolgozik. Amíg itt lábadozik, kap egy furcsa feladatot: meg kell terveznie a tökéletes fiút egy szimulációs program segítségével. Eve először a kék szempárt, kezeket, majd szép lassan minden apró részletet megtervez rajta. Közben megismerhetjük Solo-t is, aki a kutatóintézetben lakik már évek óta, és aki felfedez néhány titkot az intézmény körül.

Aislinn
A karakterek közül akit a leginkább kedveltem, az talán Aislinn volt, Eve legjobb barátnője, akit Terra hiába próbál eltiltani a lányától. Igazi vagány, belevaló csajszi, akit a drogdíler pasija, Maddox állandóan bajba kever, mégsem képes elengedni őt. Néha viszont azt éreztem, hogy kaphatnánk belőlük kevesebbet, és többet Soloból és Eve-ből, ha már ők a főszereplők... Aislinn sztorija nem tesz hozzá semmit a történethez, ami amúgy is túl rövid szerintem. Főleg a vége, miután megjelenik Adam, amiből aaaaannyival többet is ki lehetett volna hozni, konkrétan ezt vártam már az elejétől, de aztán összecsapták az egészet.

Illetve én bírtam Terrát is, azaz Eve anyját. A maga hideg stílusával együtt, és hogy állandóan tökéletes, tiptop formában van. Evening is szimpatikus főszereplő, a kezdetektől fogva kedveltem, mert egyszerre intelligens és vicces karakter, nem nyávog feleslegesen.


"Mindenkinek van valami hibája. Nem ettől leszünk érdekesek? Nem ettől leszünk többek, mint pusztán egymás másolatai?"


És persze azért elgondolkodtató az alapötlet, hogy vajon a jövőben lehet-e majd ilyen, hogy bárki gond nélkül megtervezheti álmai pasiját, külső és belső tulajdonságokkal együtt?
Szerintem nemtől és kortól függetlenül élvezhető ez a könyv, bárkinek tudnám ajánlani, aki egy kis kikapcsolódásra vágyik. A sci-fi elemek nem túl mélyrehatóak, szóval ettől nem kell megijedni. A váltott szemszög is tetszett, valószínűleg az írók nemek szerint osztották el a szerepeket, bár ezt nem állítom biztosra. Összességében nekem ez egy erős négyes volt, akár még újra is olvasnám néhány év múlva.

Történet: 4/5
Főszereplő: 4/5
Borító: 4/5
Kedvenc szereplő: Aislinn

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése